Cum a fost la Olimpiadele Comunicării după cele 2 zile de conferințe

Am fost, am ascultat cuminte și-am tras câteva concluzii personale.

Ce nu mi-a plăcut în prima zi au fost întrebările din public. Nu înțeleg de ce se încăpățânează unii să pună întrebări încuietoare. Oamenii aștia( speakerii ) vin în fața noastră nu din prea mult timp liber, ci fiindcă vor să ne ajute cumva, să ne transmită ceva din ceea ce ei au învățat de-a lungul timpului. Așa cum spunea și Dragoș Dehelean, întrebări incomode putem adresa oricui. Dar oare acesta este scopul? 

Ce s-a întâmplat luni(27 aprilie) ? 

Alexandru Badulescu (Western Union) a pus o problema interesantă: Să-i dăm omului căruia îi e foame un pește sau o undiță și să-l învățăm să pescuiască? 

Mihai Ciobanu (Johnson & Johnson )a făcut referire la brief clasic vs brief nou. 

În opinia lui Sorin Tudor (365 Communcation), din multitudinea de definiții pentru PR cea mai ok este  „managementul bunelor maniere„.  Tot de la el am aflat că termenul de PR 2.0 este de fapt foarte vechi și că îi aparține lui Brian Solis (’93 ). De altfel, succes=web 2.0= blog, twitter, facebook, myspace, linkedin, youtube. 

Later edit: prezentarea lui o puteti vedea aici.

Bobby Voicu a ținut de această dată o prezentare despre comunicarea de la om la om. 

Mădălin Matica (DotCommerce ) și-a început prezentarea cu un citat din Borges: „Everything touches everything”

 

Dezamăgirea mea de azi(28 aprilie) a fost lipsa lui Bogdan Naumovici ( motiv mai mult sau mai puțin plauzibil .. )

Bogdan Theodor Olteanu (Millenium Communications) a zis o chestie care mi-a plăcut: Trebuie să fii un actor pe teren, nu un logo pe margine.

Hortensia Năstase( Lowe PR) a zis la un moment dat că ” PR-ul e orchestra” și a vorbit despre cei 3 pași ai „contagious PR” : 

  • the need ( teaser )
  • drop the bomb (reveal )
  • amplification

Andrei Stoiciu ( Idee ) a prezentat multe chestii interesante despre campania lui Barack Obama și despre cum a reușit el să bată 2 branduri puternice.

Observație: cum au fost politicienii invitați la conferințe, cum s-a triplat numărul cameramanilor din sală. Bineînțeles că nici fotografii nu s-au lăsat dați la o parte. La începutul conferinței nr 2 erau numai flash-uri.

Chiar dacă în prezent nu prea sunt la curent cu ce se întâmplă în politică, tema conferinței a fost interesantă și savuroasă. Cel mai mult mi-a plăcut de Adriana Săftoiu, care a recunoscut că 80% din campanie a fost adresată copiilor( chiar dacă aceștia nu au drept de vot ), conștientă fiind de faptul că părinții lor merg totuși la vot. ( tot un fel de word of mouth ). Faptul că Victor Ciutacu a moderat discuțiile clar a reprezentat un plus. 

Ludovic Orban a afirmat că 25 % dintre români primesc bani pentru votul acordat.

În momentul în care un tânăr le-a reproșat politicienilor faptul că aceștia nu au un mesaj de trasnmis tinerilor sala a aplaudat. Mi-a plăcut la nebunie treaba asta. 

Mai multe informații despre ce-au învățat politicienii invitați astăzi la dezbatere din primul vot uninominal puteți citi aici

În cele din urmă, conferința despre cariera într-o agenție de comunicare a fost foarte utilă din punctul meu de vedere. Ioana Mănoiu ( GMP PR ) a zis că din punctul ei de vedere cea mai importantă poziție dintr-o agenție este cea de PR Executive. Totuși, Adrian Tuluca (Propaganda) a afirmat că Account Executive-ul este omul de bază al Client Service-ului. Cosmin Ghinea a oferit foarte multe linkuri utile, care se vor afla mai jos într-o listă și a zis la un moment dat că cei care se ocupă de angajări în cadrul MediaPro Interactive google-esc! ( aviz bloggerilor )

 

Alte observații:

  • Chiar dacă e vorba de Olimpiadele Comunicării sau orice alt eveniment bine organizat tot se întâmplă chestii neprevăzute ( invitați care nu mai pot participa, sa )
  • Studenții au început să vină în număr mai mare pregătiți cu cărți de credit viziță la ei, pentru a interacționa cu speakerii la final.
  • Unii oameni nu sunt făcuți pentru a  susține prezentări în fața unui public numeros, chiar dacă în domeniul lor reprezintă o autoritate.
  • Chiar dacă am înclinații de feministă, trebuie să recunosc că sunt mai mulți bărbați buni speakeri decât femei ( Bogdana Butnar reprezintă un exemplu de speaker bun pe care nimeni nu-l poate infirma  ) 
  • Rolul unui moderator este foarte important la astfel de evenimente și aici îl dau din nou ca exemplu pe Victor Ciutacu 
  • Roberta Anastase nu a știut ce înseamnă new media. Poate ar fi trebuit să participe la prezentarea de luni a lui Bogdan Matica 
  • Fun-fact: Cel puțin 3 dintre speakerii de la OC 2009 au vorbit despre transmiterea unor „mesaje sexy” 🙂 

 

Așa că, nu uita!  Conversația nu poate fi controlată, poate fi doar influențată. 

 

LINKURI UTILE 🙂 

http://www.paginademedia.ro/

http://edelman.com/

http://online-pr.com/

http://www.prprogress.ro/

http://www.prsa.org/

http://www.toprankblog.com/2006/04/tips-for-online-pr/

http://sethgodin.typepad.com/

http://falkow.blogsite.com/public/blog/81788

http://www.copyblogger.com/

http://basicmarketing.ro/

http://www.useit.com/

http://www.jurnalismonline.ro/

http://www.seomoz.org/

http://www.seobook.com/

http://searchengineland.com/

9 comentarii

Din categoria Ela

9 răspunsuri la „Cum a fost la Olimpiadele Comunicării după cele 2 zile de conferințe

  1. pai da, exista mai multi barbati buni speakeri decat femei pentru ca ei au mai mare incredere in fortele proprii. Noi fiind catalogate drept „sexul slab” suntem si educate sa fim mai plapande si tematoare. Ne educa sa punem accent pe cum aratam si uitam ca important e si ce spunem.

  2. Ela

    Medusa, observ de pe blogul tau ca esti o sustinatoare a „sexului slab” 😀 Sunt foarte curioasa de altfel sa aflu rezultatele sondajului tau privind procentul scazut al femilor in parlamentul Romaniei. Eu am postat articolul in urma unor experiente negative cu speakeri de sex femeiesc. Dar asta nu inseamna ca nu am urmarit si barbati care nu erau facuti pentru asta. Ideea e ca se poate! Conteaza insa cine e persoana in cauza, ce are de spus, cum o spune …

  3. I am sorry (actually, I'm not)

    God is my witness, m-am abtinut (cu sacrificii neuronale incredibile) vreme de 34 de articole… but no more… I am sorry, I am truly and honestly sorry, but if I don’t do this now, I might as well shoot myself and put an end to my intelectual agony… I am in pain… I am in deep pain pentru ca „autoarea” celor 34 de articole pur si simplu cretine care efectiv mi-au asasinat 80% din materia cenusie nu are nici cea mai mica idee despre ceea ce inseamna a redacta un eseu la baza caruia sa existe o idee oarecare, fie ea buna sau rea… Ca sa fiu mai explicita: orice eseu, orice articol (atata timp cat nu este un buletin informativ sau un program TV) trebuie sa fie identic unui joc de domino… mai exact: in cazul unui joc de domino, caderea unei piese determina in mod necesar caderea piesei urmatoare, care la randul ei darama o piesa si tot asa, pana cand toate piesele au cazut iar imaginea de ansamblu, vazuta de sus, este pur si simplu magnifica… la fel, intr-un eseu/articol, orice fraza/propozitie trebuie sa o implice in mod necesar pe cea urmatoare, care la randul ei trebuie sa atraga dupa sine o noua constructie sintactica pana cand, intr-un final, avem de-a face cu o forma perfecta (nici macar nu mai vorbesc despre continut… fuck it… daca tot scriem idiotenii, macar hai sa o facem cu stil …) Deci, nu voi atribui autoarei in discutie niciun adjectiv, nu o voi caracteriza in niciun fel, dar propun ca toata lumea sa mediteze asupra urmatorilor doi termeni: „acefal” si „subcortical”. I already feel MUCH better…

  4. Ela

    Draga „idiots around”, ceea ce tu nu stii este faptul ca mie imi apare IP-ul in comentarii. Asta asa, ca fapt divers.
    Daca tu ai citit 34 de posturi de pe un blog care nu iti place ai o mare problema! N-ai o viata a ta! So, get a life! ( Time is money! )
    Eu nu oblig pe nimeni sa citeasca ce scriu. Insa cativa gasesc util ceea ce eu scriu.

  5. looooooooooooooooool

    she loves you? 🙂

  6. Ela

    @piticu21 apparently 🙂

  7. Pingback: Bilant (extrem de) partial al Conferintelor | - Relatii Publice si comunicare online

  8. ei, ei ce s-a incins discutia aici la urma 🙂

    cineva s-a mirat tare ca n-am mers la OC, dar uite ca prin ceea ce am citit aici la tine (si link-urile) e aproape ca si cum as fi fost 😀

    nu ma gandeam ca voi lasa comentariu, dar arata atat de fain casuta asta incat pur si simplu trebuia sa comentez 😀 sa las si eu un raspuns

  9. Stiam de conferintele din cadrul Olimpiadelor Comunicarii insa abia dupa ce am citit articolul tau am mers pe Radio Lynx si am si ascultat multe dintre prezentarile participantilor. 🙂

    Unii chiar au spus lucruri interesante. Mie mi-a placut foarte mult de Madalin Matica si a lui „studiu” despre comunitati sociale; insa si de Bobby Voicu, mai ales ca el este un sustinator al Word of Mouth Marketingului.

Lasă un răspuns

