Am vindecat cancerul [ part 1 ]

health

Cum ideile mari vin cand faci ceva intens, pe drumul meu de 12 ore Cluj – Braila mi-a venit o idee. Ideea fiind inspirata din gandurile referitoare la babele din jurul meu care se plangeau de sanatate, dar pocneau de grasime; ganduri referitoare la multe cazuri despre care am citit si in general, experienta mea umila de pana acum.

Se zice ca doar o viata avem. Dar daca o traim cum trebuie, e de ajuns.        ( nu va ganditi la Michael Jackson tocmai acum! )

Titlul e mai mult ca sa va incite, dar totusi are o doza de adevar in el. In acelasi timp, am descoperit si leacul pentru bolile de inima, de ficat, de rinichi, de cap ( aici nu garantez, ca si eu am probleme ) si in general de orice.

In general, ca si frecventa, bolile cardiovasculare si cancerul sunt liderii in domeniu. Pana in 2010 se speculeaza ca acesta din urma va deveni problema de sanatate cea mai presanta din lume.

Cand am scris articolul, eu nu ma gandeam la o „injectie miraculoasa” sau la vreo „pastila fermecata”, desi probabil asta v-a trecut prin gand prima data. Eu ma refer la profilaxie. Mai pe romaneste, profilaxia inseamna a preveni. Adicatelea, sa previi aparitia bolii. Ceea ce, stim cu totii ( si daca nu, o stim acum ) ca este muuult mai usor sa previi o boala decat s-o tratezi. Atat pentru medic, cat si pentru pacient.

Profilaxia asta se bazeaza pe multe „picioare” de baza. In primul rand, scopul ei este sa pastreze sanatatea, prin campanii de informare si constientizare a populatiei, prin aportul de informatie ( si nu de pastile! ) ce-l aduce medicul in comunitate, etc. O chestie utila ( dintre putinele ) pe care am invatat-o la unul din cursuri este ca medicul este DIRECT responsabil de populatia pe care o are in grija. Dar degeaba este el responsabil si se da peste cap, daca populatiei nu-i pasa si face ca si pana acum ( „lasa ca merge si-asa” suna cunoscut? ).

Deci ce vreau eu sa zic? In marea majoritate a cazurilor( >90% )  cancerul, bolile de inima, bolile de orice tip pot fi evitate.

De fapt, daca tot am ajuns aici: ce este sanatatea? Conform OMS ( Organizatia Mondiale a Sanatatii ) sanatatea este starea de bine din toate punctele de vedere – FIZIC, PSIHIC siiii SOCIAL. Like a fuckin’ tripod. Se prabuseste unul, balanta nu mai e armonioasa.

Si de aici, va voi povesti mai mult si sper sa termin in 3 posturi. Ceea ce vreau sa va arat este ca puteti evita multa suferinta si puteti adauga multa bucurie vietii voastre daca va pastrati sanatatea. Daca nu va bateti joc de ea si realizati ca sunteti responsabil de ea. Daca lasati mai putin la latitudinea lui „Dumnezeu” ( „asa mi-a fost dat, mama!” 😦 ) si va hotarati sa va luati sanatatea in propriile maini. Desigur, sunt si lucruri imprevizibile si implacabile, dar vom discuta mai tarziu despre asta.

Urmeaza sa vorbim despre factorii care metin sanatatea ( atat cea fizica, psihica si sociala ), exemple de oameni care au luptat contra cancerului, care au luptat pentru supravietuire in lagarele naziste si totusi au supravietuit; despre stadiul evolutiei in care a ajuns omul si responsabilitatea pentru sanatatea sa.

Ne citim maine!

2 comentarii

Din categoria Iulian

2 răspunsuri la „Am vindecat cancerul [ part 1 ]

  1. Foarte frumos mesajul tau. Eu sunt de parere ca sanatatea e cel mai important lucru din viata fizica. Mai important decat multe alte lucruri – bani / calculator / televizor etc.

    Eu pun o prioritate foarte ridicata sanatatii fizice. 🙂

  2. Popa Bogdan

    Sunama la 0722651589 si discutam mai multe despre starea de bine si despre un eventual rezultat ce incununeaza studiul meu de ani de zile despre aceasta maladie.Ps:sistemul imunitar este cel care marginalizeaza si in final distruge aceasta maladie.

Lasă un răspuns

