A venit Madonna in Bucuresti. Sa mai respiram?

Nu ma gandesc ca e cineva in Romania care nu stie ca ieri la 7.42 pm preaslavita cantareata Madonna a pus piciorul pe asfaltul bucurestean. Buuuun. SI ?

De ce trebuie sa facem atata tam-tam? Celebra artista si-a prelungit turneul ei mondial Sticky and Sweet Tour si iata ca a trecut si pe la noi. Dar de ce trebuie sa oprim traficul pentru 6 ore in centrul Bucurestiului? E doar un concert, asa cum multe au fost si altele vor veni. Eu sunt convinsa ca in niciun alt oras in care a concertat Madonna pana acum in acest turneu ( din cele 25, daca nu ma insel ) televiziunile n-au facut breaking news, oamenii nu s-au oprit din munca ca sa astepte coloana oficiala, iar twitteristii n-au invadat hashtag-ul #madonnaconcertbuc.

Ce-ar fi sa ne purtam si noi ca niste oameni civilizati, care nu raman blocati pe un eveniment? Ziaristilor, voi ce faceti? Ati ramas fara subiect de stiri?

Octavian, tu ca un fan adevarat, ce parere ai? Oricat de mult ne-ar placea de ea, e cazul sa ne purtam ca niste provinciali cu totii?

Si ca sa nu credeti ca eu nu o apreciez pe Madonna, va las sa va pregatiti de concert, sa intrati in starea de spirit cuvenita, pe muzica ei:

LE: Uite si ce zice Zoso despre presa infometata.

17 comentarii

Din categoria Ela

17 răspunsuri la „A venit Madonna in Bucuresti. Sa mai respiram?

  1. Florinelu'

    Madonna si iar Madonna

  2. niellsro

    asa e, dar totusi, a venit Madonna. Pe langa faptul ca erau toti agitati din cale afara, au filmat si prezentat … nimic

  3. Şi cum, mă rog, se poartă provincialii? 😛

  4. Victor

    esti penibila.

  5. oricum nu-mi place madonna acum (imi place perioada pana in ’98)

    personal o lasam sa ia autobuzul

  6. Ela

    @Catalin Mylene Farmer suna bine, pacat ca je ne parle pas francais.

  7. Sa vezi cum au facut oamenii cand am venit EU in Bucuresti. Au oprit toate trenurile ( au fost cateva minute bune in care nu mai era nici un tren in gara ) si au hotarat ca toate care vin sa aibe intarziere.

    Diferenta a fost ca pana si trenul meu a intarziat. Au incurcat, asta e. Le-o iert, muritori de rand ce sunt.

  8. Cand a venit Michael Jackson in ’92, TVR (ca alta nu era) a transmis evenimentul, dar apoi luni de zile au tot dat stiri tembele de genul „MJ e OK” sau „MJ canta in Thailanda”. De ce? Pentru ca ei stiau una si buna: MJ e vedeta, pentru ca a fost aici si a dat mana cu Iliescu! Deci daca e vedeta, dam stiri cu el!
    Asa si cu Madonna: au auzit ei ca e mare vedeta, si cum tot nu avem vreun cutremur, vreun incendiu mai acatarii, un viol din fuga, ceva, hai sa dam stiri cu Madonna, ca am auzit ca e mare vedeta!
    Deci as zice ca e de vina nivelul cultural al unora dintre cei care fac selectia stirilor in televiziuni. (Ce noutate…)

  9. Cristian

    Traficul a fost oprit datorita locatiei concertului. Daca n-ar fi fost oprit cred ca iesea ditamai dezastrul.

  10. Sorry ca n-am raspuns mai repede, am lasat putin lucrurile sa cool off cum sade bine in situatii de-astea in care parerile sunt impartite. Iata raportul meu:

    Madonna ca artist: concertul a lasat de dorit, vazusem colaj din turneul actual pe dvd filmat in alte locatii (oficial, nu bootleg) si nu ma asteptam la un show esential superior, dar ma asteptam sa ma simt eu mai bine. Schimbarile de decor, tinutele si dansatorii net inferiori turneului Kylie X. Imi amintesc ca inainte sa plece in turneul K X, umbla legenda ca a ramas Kylie fara dansatori din cauza Madonnei si a incropit un spectacol pentru ca nu putea anula zecile de date ale turneului. Ce-a incropit ea atunci, daca legenda e adevarata, a fost mult mai fain, si imi pare bine ca a scapat/a fost scapata Kylie de dansatorii astia urati, prosti si mirositori (au trecut pe langa mine :-SS).
    Madonna ca prezenta media: Eu intotdeauna am fost de parere ca exista 2 tipuri de jurnalism in Romania: jurnalism si pubela. Cred ca s-au asezat categoriile mult mai bine dupa ce am vazut wtf-urile ‘n-am fost la concert, dar prietenii imi spun ca a fost fain’ (reporter Antena) sau ‘Madonna a pasit pe pamant romanesc’ (cred ca Prima). Genul asta de bullshit journalism este prea monetizat sa il putem respinge altfel decat personal si sa speram ca intr-o zi o sa moara.
    Madonna in trafic: Sincer nu am obiectii la inchiderea arterelor si tehnicilor de defluire a 70.000+ oameni. Sunt de acord ca in alte orase in afara de extra securitate si transport special nu au existat masuri speciale, dar sa nu uitam ca vorbim de orase normale si nu de Bucuresti. Unde profilul cetateanului este scuzati expresia rural. Evident ca +/-1/2 din public a venit cu masina la concert, deh, chestiune de status. Bucurestenii = taranii de oras nu stiu sa parcheze si nu stiu sa mearga cu transportul in comun, chiar daca le e pus la dispozitie pana la 3am. De asemenea, avand in vedere ca a fost locatie deschisa (si deloc potrivita pentru un concert), autorizatiile primite de la Primarie de organizator au fost oarecum motivate avand in vedere poluarea fonica din zona (sa nu uitam ca atunci cand sunt raliuri in Izvor se aude pana in Pta Victoriei si nu sunt convins ca nu si in casa fiecaruia dintre noi).
    Madonna si declaratiile de lobby: Sunt convins ca Madonna stie sa se vanda si ca stie care sunt trending topics peste tot unde merge. Nu de alta, dar eu imi amintesc de o Madonna a anilor ’80 care vorbea despre sida cand nimeni nu era pregatit sa o faca. Asta nu o face pertinenta, dar eu cred ca monografiaza bine timpurile si locurile. In fine. Cu 30 de ani de experienta in selling topics, era normal (nu si justificat) sa ne spuna cum suntem. Pentru ca asta suntem, o natie de intoleranti. In Romania uram tiganii si deopotriva rasistii. So. Here’s what. We’re ambivalent. Ce mi se pare strigator la cer este tona de reactii negative (din public si din presa si bloguri – eu prefer sa fac inca distinctia asta). Nu o sa inteleg niciodata – asa sunt eu – de ce mai e necesar sa iti folosesti capitalul de influenta in 2009 pentru ceva negativ gen hate-speech. L-as aminti pe CTP care a vorbit de protectia consumatorului (wtf), dar si pe multii ipocriti care au spus ca Madonna a fost huiduita pentru ipocrizie, nu pentru ca nu erau de acord cu ce spunea. Una peste alta, homosexualii nu traiesc bine in Romania si stiu sute de oameni care mai degraba le-ar da in cap decat sa ii aiba vecini (exclus oricum in varianta parteneriat sau cu copii) si poate si mai multi care au brusc revelatii ariene cand interactioneaza cu tiganii. Care se manifesta de la ticuri verbale (a nu se uita ca in limba romana avem si folosim verbul ‘a (se) tigani’ la reactii-umbrela (tiganii sunt neintegrati social, n-au acte, nu isi scolarizeaza copiii). Nu o sa neg ca exista comunitati uitate de administratie si pierdute in tavalugul social, dar statistic sunt 20% dintr-o populatie etnica variata si valoroasa in mare parte. Cat despre trasaturile pe care le atribuim grupului social (care nici macar unitar nu e), uite, eu sunt mai degraba dispus sa folosesc stereotipuri si planificare de imagologie la cocalarul alb decat la tigan. In fine. Preaaaa lung subiectul asta.
    Organizarea concertului: bullshit. A fost cel mai prost gandit si organizat concert la care am fost vreodata. Si e urmat in top tot de concerte din Romania. Ok, e o piata care abia acum se pipaie si se descopera si un public care abia acum isi face scolarizarea in ale concertelor. Dar in continuare, daca este un artist pe care vreau sa il vad, prefer concertele din afara tarii. Si mi se pare un cost minim pentru savurarea experientei.

    Ioi ce mult am scris.
    xoxo
    O.

    • Ela

      Cred ca acesta este cel mai lung comentariu la un post de pe acest blog 🙂 Iti multumesc, Octavian, ca mi-ai raspuns. Mai bine mai tarziu, decat niciodata. 🙂
      PS: Insanatosire grabnica 🙂

  11. Fuse si se duse…O sa regretam comportamentul din timpul concertului. Alti artisti de rangul Madonnei nu prea o sa mai zarim prin Romania. Pana acum ne plangeam ca nu vine si acum, ca a venit, am huiduito.

    Cat despre isteria si fenomenul Madonna…am scris si eu. Nu trebuia sa se faca atata tam-tam.

Lasă un răspuns

