A fi sau a nu fi… antreprenor?

      entrepreneur

 

Toti avem idei. Vedem o nevoie care ‘ar fi bine’ sa fie rezolvata. Am imbunatati o chestie mica acolo; am putea lucra mai bine decat tampitii aia de la vreo firma obscura. Ne vin idei de genul „ha, daca s-ar face ceva de genul ASTA, ar fi foarte tare”. Si uite asa ai o idee de firma.

 

    Cum de mi-a venit ideea postului? Eu si-asa am o gramada de idei pe care vreau sa le implementez. Dar m-am apucat si de cartea lui Richard Branson, „Screw It, Let’s Do It!”. Titlul este si-asa foarte atractiv ( cel putin pentru mine ) si cartea nu m-a dezamagit deloc. Explica extraordinar de bine anumite calitati pe care ar fi bine sa le ai ca si antreprenor si nu in ultimul rand, ca si om de succes. Pe de alta parte, prezinta niste „conceptii sanatoase” care nu fac decat sa te imbogateasca, daca decizi sa le adopti.

 

    In plus, weekendul asta am participat la niste seminarii despre mediul de afaceri. Interesante trainingurile, desi slabut livrate ( da, eu m-as fi descurcat excelent – o spun cu modestie :)) ). Despre ce era vorba? A venit un reprezentant BT care a vorbit un pic despre circuitul banilor intr-o firma; de ce dau firmele faliment; cateva ingrediente de succes si multe referinte ( Tom Peters si Clubul Intreprinzatorului Roman ). Apoi a mai fost vorba despre idei de afaceri ( cu aceasta ocazie am mai auzit una-doua interesante 🙂 ) si cum se redacteaza un plan de afaceri.

 

    Ce am observat practic este ca oamenii isi explica visele cand vorbesc despre ce firma vor sa faca. Vise concrete. Nu „vreau sa am bani” sau „vreau sa am o viata frumoasa”. Nu frate. Vreau aia, respectiv cealalta; vreau un restaurant care sa fie special si diferentiat pe ceva anume care sa il faca varful lancei. Vreau o clinica specializata pe asta si care va face asta. Ceea ce a fost extraordinar este faptul ca in 45 minute ne-au venit si idei noi si am facut si o jumatate de planuri de afaceri. Majoritatea oamenilor, dupa cum bine puteti ghici, nu prea pot face asta.

 

    Toate astea suna foarte misto. Mai ales combinate cu motivul suprem pentru care ti-ai face o afacere: „ai fi propriul tau sef” care se traduce in libertate. Ok, nobila intentie. Dar eu intreb astfel. Scapi de sclavia de a fi angajatul cuiva. Incepi sa te implici intr-o afacere a ta, esti seful tau, ai banii tai ( mai multi sau mai putini ). Dar asta iti ocupa al dracului de mult timp si energie ( fereasca Sfantul sa nu-ti placa, ca altfel tocmai ce-ai ajuns in iad ). Si atunci, prins in toata valtoarea, weekenduri pierdute, timp foarte putin pentru tine, rasare intrebarea: unde e libertatea aia promisa? Esti seful tau – dar tu te condamni la munca asidua si continua?

 

    Reflectati un pic la asta.

 

    Intre timp, as vrea sa va dau doua filmulete extraordinare. De fapt, antreprenoriatul se traduce prin a crede cu adevarat in ceea ce faci. Si in a-ti place atat de mult ceea ce faci, incat te confunzi cu asta. What matters to you si Entrepreneurs can change the world.

 

Va urez vizionare placuta si sa fiti inspirati. Ganditi-va un pic dupa ce le vizualizati.

 

Weekend fain sa aveti in continuare!

8 comentarii

Din categoria Iulian

8 răspunsuri la „A fi sau a nu fi… antreprenor?

  1. Alexa

    e fain si sanatos in acelasi timp sa ai un scop si sa tinzi permanent catre el. succes, ela;)

  2. Alexa

    ahh…o surpriza placuta, iulian. acum m-am prins ca tu ai scris. foarte fain!

  3. Păi nu e o diferenţă majoră între a munci 12 ore pe zi pentru tine şi a munci 12 ore pe zi pentru un şef care nu te are în planul de profit anual? Reflectă tu puţin la asta.
    Un alt aspect este cel al reuşitei în ceea ce faci, sau în antreprenoriat, iar succesul deja se măsoară altfel când basculanta e a ta… şi aici mă refer la satisfacţia psihică, mai presus de cea financiară.
    A, că nu toţi reuşesc să treacă de o anumită treaptă, e altceva, dar nu e posibil să existe doar antreprenori.

  4. LZ

    Eu inca mai reflectez….

  5. interesante videoclipuri.nu stiam ca te intereseaza domeniul antreprenorial…i’ll keep that in mind:P

  6. Ela

    Necky, postul acesta e scris de Iulian 🙂

  7. Pingback: Titus Blog » Blog Archive » Chestia mea

Lasă un comentariu